Marketing & promotie

Bent u ondernemer op of rond de forten in één van de waterlinies? Dan ondersteunen wij u graag bij uw bedrijfsvoering. Bijvoorbeeld met overkoepelende marketing & promotie. 

Dit doen we om het cultureel erfgoed te behouden. Want úw succes draagt immers bij aan het voortbestaan van de hele linie. 

Een greep uit onze reeks overkoepelende marketing- en promotieactiviteiten.

Magazine Fort

De jaarlijkse full colour glossy FORT! is een lifestyle magazine dat de forten ruim onder de aandacht brengt. Thema-magazines die te mooi zijn om weg te gooien. Zodat u lange tijd in beeld blijft. Met volop ruimte voor uw activiteiten in de jaarkalender. Verkrijgbaar bij onder meer VVV’s, hotels, restaurants, bibliotheken en natuurlijk op de forten zelf. 

Fort Magazine 2018
Fort Magazine 2017
Fort magazine 2016
Fort magazine 2015
Fort magazine 2014

Hollandse Waterliniepad

Het voormalige streekpad langs de Stelling van Amsterdam en het oorspronkelijke pad langs de Hollandse Waterlinie vormen nu samen een geheel: het Hollandse Waterliniepad van 350 km. De gids, doordrenkt van historie, bestaat uit een heldere routebeschrijving (2 richtingen), 72 gedetailleerde kaartjes en veel achtergrondinformatie over de forten en waterlinies. De gids wordt uitgegeven door Stichting Wandelnet in opdracht van diverse gemeenten van de Nieuwe Hollandse Waterlinie (NHW), het Linieteam NHW en het bureau van de Stelling van Amsterdam. Verkooppunten op de forten kunnen de gids met een flinke inkorting inkopen bij SLO. Meer informatie.

Fietsroutes

Stichting Liniebreed Ondernemen wil de veelheid aan routes op een eenvoudige manier verzamelen via forten.nl/routes. Ook werkt ze samen met Route.nl en Fietsnetwerk.nl waarop veel routes langs forten, vestingsteden, kastelen en bunkers in de diverse waterlinies te vinden zijn. Als deelnemer van SLO kunt u zich gratis aanmelden als POI (Point of Interest).

Branding label ‘Waterlinies’

Diverse acties zijn gericht om het label Waterlinies te ‘laden’. Wij zorgen ervoor dat het label leeft en herkenbaar is. Deelnemers gevestigd in alle Waterlinies kunnen het exclusief gebruiken in al hun uitingen, bijvoorbeeld voor ‘duo-branding’.

Liniecommunity

De Liniecommunity is uw digitale promotieplatform voor al uw activiteiten op de forten en waterlinies.

Digitaal promotieplatform 

Met zo min mogelijk kosten en inspanning zo veel mogelijk online bereik voor uw evenementen, routes en diensten. Via de Liniecommunity adverteert u gratis op tal van toeristische websites. U voert uw activiteiten en gegevens op 1 plek in en het systeem plaatst uw informatie automatisch door naar de vele aangesloten websites. Denk aan: forten.nl, stellingvanamsterdam.nl, dagjeweg.nl, hollandidee.com, kidsproof.nl, landvananwb.nl en vele andere. De lijst wordt jaarlijks langer.

Uw voordeel: 

  • geen individuele contracten meer en 
  • niet langer handmatig op afzonderlijke websites publiceren
  • wijzigingen hoeven maar op 1 plek doorgevoerd te worden

Beurzen

Beurzen zijn interessant om een groot en geïnteresseerd publiek te bereiken. Maar kosten individuele ondernemers veel geld en inspanning. Ook hier bundelen wij de krachten en promoten uw activiteiten liniebreed. Bijvoorbeeld op de vakantiebeurs, de wandel- en fietsbeurs en tal van andere beurzen. 

Marketingkansen optimaal benutten

Voortdurend haken we aan bij marketing- en promotiemogelijkheden die zich aandienen. Bijvoorbeeld: 

  • alle vaarwegen in de waterlinie in een e-magazine van het Watersportverbond,
  • vermelding van de forten in toeristische kaarten, 
  • deelname aan de Open Monumentendag. 

En niet te vergeten alle andere mogelijkheden om (free) publicity te generen, zoals:

  • Google AdWords campagnes (SLO heeft als ANBI een Google Grant),
  • Maximale inzet van social media (Facebook, Twitter).
  • Alle activiteiten op de forten op 1 overzichtelijke website forten.nl