Promoten

Met eenduidige, moderne marketing en communicatie brengen we de activiteiten op en rond verdedigingserfgoed (forten, vestingen, bunkers, waterlinies, Koude Oorlog, Limes, etc.) onder de aandacht van het publiek. Voortdurend haken we aan bij marketing- en promotiemogelijkheden die zich aandienen met als resultaat het optimaal benutten van marketingkansen en een maximaal mediabereik.

De Liniecommunity

De Liniecommunity is de centrale ‘ontmoetingsplaats’ van alle deelnemers en het digitale promotieplatform voor alle activiteiten op de forten en waterlinies.

Via de Liniecommunity wordt geadverteerd op tal van toeristische websites zoals:

Ook wordt het activiteitenaanbod doorgeplaatst naar de specifieke waterlinies websites, zoals de Unesco Werelderfgoed Hollandse Waterlinies , de Oude Hollandse Waterlinie, Atlantikwall, Neder-Germaanse Limes en  Koude Oorlog. Het mediabereik via deze en andere sociale media is meer dan 10 miljoen mensen per jaar.

Social Media

Liniebreed weet via Social Media een groot publiek te bereiken.

Liniebreed promoot alle activiteiten, routes, arrangementen en wetenswaardigheden in en van de forten en linies op een breed palet sociale media als LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter. Met 48.000 volgers op Facebook wordt een groot publiek bereikt.

Ook zet Liniebreed regelmatig betaalde campagnes in om meer vind-ik-leuks te verzamelen of om bepaalde events van onze partners te boosten.

Forten.nl

De website Forten.nl is een bibliotheek, activiteitenkalender en landkaart tegelijk. Je vindt er alle informatie over activiteiten, routes, evenementen, logeeradressen en horecagelegenheden. Alle activiteiten staan overzichtelijk gerubriceerd en op een overzichtskaart aangegeven. Zo vind je altijd een liniewerk en activiteit bij jou in de buurt.

De site is actueel en informatief en wordt door zo’n 400.000 bezoekers per jaar bezocht. Vervolgens wordt er door onze bezoekers meer dan 134.000 keer doorgeklikt naar activiteiten van aangesloten deelnemers. We dragen dus stevig bij aan de traffic naar de websites van alle linielocaties en ander verdedigingserfgoed.

De site biedt:

  • historische informatie (zeer beknopt)
  • een actuele agenda met het complete aanbod op alle verdedigingserfgoed-locaties
  • wandel- en fietsroutes
  • diverse magazines en routegidsen
  • het laatste nieuws

Ook zakelijke informatie, zoals de mogelijkheden voor het huren van bedrijfsruimtes of het organiseren van een trouwfeest, is op forten.nl te vinden. Hiervoor ontwikkelde Liniebreed een speciale verhuursite voor groepen, waar men kan zoeken op locatie, capaciteit en faciliteiten.

Neem een kijkje op www.forten.nl en plan een bezoek aan een van de vele bijzondere locaties binnen het verdedigingserfgoed!

Joined Promotions

Om de forten, waterlinies en ander verdedigingserfgoed breed op de kaart te zetten, zoeken we altijd naar mogelijkheden om (doorgaans) met gesloten beurzen een samenwerking aan te gaan met andere relevante partijen die een groot bereik hebben. Zo werkt Liniebreed o.a. samen met het Nationaal Monumentenportaal, Kidsproof en Bijzonderplekje.nl.

FORT! magazine

De jaarlijkse full colour glossy FORT! is een lifestyle magazine dat via eigentijdse thema’s het waterlinie-erfgoed onder de aandacht brengt. In dit modern vormgegeven en prettig leesbare blad met een oplage van 50.000 exemplaren en verspreiding bij meer dan 500 locaties is er volop aandacht voor alles wat je op de forten, rond de bunkers en in de vestingen van de waterlinies kunt doen en beleven. Het magazine is verkrijgbaar bij onder meer VVV’s, hotels, restaurants, bibliotheken en natuurlijk op de forten en de andere publiekslocaties zelf. Bekijk de magazines hier online.

Google adwords campagnes

Stichting Liniebreed Ondernemen heeft als algemeen nut beogende instelling (ANBI) een Google Grant voor haar website forten.nl. Dit betekent dat we voor onze deelnemers ‘gratis’ (ter waarde van $10.000 per maand) kunnen adverteren via Google Adwords.

Google Ads-advertenties worden in het zoeknetwerk weergegeven naast de zoekresultaten van Google wanneer mensen zoeken naar relevante locaties of producten zoals een cultureel uitje, unieke vergaderlocatie of bijzonder restaurant. Hiermee kunnen we bijdragen aan een betere naamsbekendheid en groter bereik van onze aangesloten partners. In 2022 leverde alle advertenties 633.841 vertoningen en 68.570 klikken op. De gemiddelde click through rate (CTR) was 10,82%.

Word ook deelnemer

Word deelnemer en sluit je aan bij het brede netwerk. Voor €415 per jaar krijg je toegang tot alle diensten van Liniebreed en word je onderdeel van de ‘Liniecommunity’.

Altijd op de hoogte?

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen in de waterlinies en schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief LinieNieuws.