Promoten

Met eenduidige, moderne marketing en communicatie brengen we de activiteiten op en rond de forten in de waterlinies onder de aandacht van het publiek. Voortdurend haken we aan bij marketing- en promotiemogelijkheden die zich aandienen met als resultaat het optimaal benutten van marketingkansen en een maximaal mediabereik.

Marketing en communicatie

Liniecommunity

De Liniecommunity is de centrale ‘ontmoetingsplaats’ van alle deelnemers en het digitale promotieplatform voor alle activiteiten op de forten en waterlinies. Via de Liniecommunity wordt geadverteerd op tal van toeristische websites zoals forten.nl, uitmetkinderen.nl, dagjeweg.nl, uitjes.nl, hollandidee.com en kidsproof.nl. Ook wordt het activiteitenaanbod doorgeplaatst naar de specifieke waterlinies websites, zoals stellingvanamsterdam.nl, nieuwehollandsewaterlinie.nl oudehollandsewaterlinie.nl en bezoekatlantikwall.nl. Het mediabereik via deze en andere sociale media is meer dan 10 miljoen mensen per jaar.

 

Social Media

Liniebreed promoot alle activiteiten, routes, arrangementen en wetenswaardigheden in en van de forten en linies via Linked-In, Facebook, Instagram en Twitter. Ook zet Liniebreed regelmatig betaalde campagnes in om meer vind-ik-leuks te verzamelen of om bepaalde events van onze partners te boosten.

Google adwords campagnes

Stichting Liniebreed Ondernemen heeft als algemeen nut beogende instelling (ANBI) een Google Grant voor haar website forten.nl. Dit betekent dat we voor onze deelnemers ‘gratis’ (ter waarde van $10.000 per maand) kunnen adverteren via Google Adwords.

Google Ads-advertenties worden in het zoeknetwerk weergegeven naast de zoekresultaten van Google wanneer mensen zoeken naar relevante locaties of producten zoals een cultureel uitje, unieke vergaderlocatie of bijzonder restaurant. Hiermee kunnen we bijdragen aan een betere naamsbekendheid en groter bereik van onze aangesloten partners. In 2019 leverde alle advertenties 714.000 vertoningen en 82.000 klikken op. De gemiddelde click through rate (CTR) was 11,46%.

Gezamelijke marketing & promotie

Website forten.nl

Op de website forten.nl vind je alle activiteiten die op de forten in Nederland worden georganiseerd. De site is actueel en informatief en wordt door meer dan 270.000 bezoekers per jaar bezocht. Vervolgens wordt er door onze bezoekers meer dan 134.000 keer doorgeklikt naar activiteiten van aangesloten deelnemers. We dragen dus stevig bij aan de traffic naar de websites van de forten, vestingsteden en bunkers.

De site biedt:

  • historische informatie,
  • een actuele agenda met het complete aanbod op alle linielocaties
  • wandel- en fietsroutes
  • diverse magazines en routegidsen
  • het laatste nieuws.

Ook zakelijke informatie zoals de mogelijkheden voor het huren van bedrijfsruimtes is op forten.nl te vinden.

 

Joint Promotions

Om de forten en waterlinies breed op de kaart te zetten, zoeken we altijd naar mogelijkheden om (doorgaans) met gesloten beurzen een samenwerking aan te gaan met andere relevante partijen met een groot bereik. Zo werkt Liniebreed o.a. samen met het Nationaal Monumentenportaal, Kidsproof, Bijzonderplekje.nl en LandvanANWB.nl.

FORT! magazine

De jaarlijkse full colour glossy FORT! is een lifestyle magazine dat via eigentijdse thema’s het waterlinie-erfgoed onder de aandacht brengt. In dit modern vormgegeven en prettig leesbare blad met een oplage van 35.000 exemplaren is er volop aandacht voor alles wat je op de forten van de waterlinies kunt doen en bleven. Het magazine is verkrijgbaar bij onder meer VVV’s, hotels, restaurants, bibliotheken en natuurlijk op de forten zelf.

Altijd op de hoogte?

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen in de waterlinies en schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief LinieNieuws.