Promoten

Met eenduidige, moderne marketing en communicatie brengen we de activiteiten op en rond de forten in de waterlinies onder de aandacht van het publiek. Voortdurend haken we aan bij marketing- en promotiemogelijkheden die zich aandienen met als resultaat het optimaal benutten van marketingkansen en een maximaal mediabereik.

De Liniecommunity

De Liniecommunity is de centrale ‘ontmoetingsplaats’ van alle deelnemers en het digitale promotieplatform voor alle activiteiten op de forten en waterlinies.

Via de Liniecommunity wordt geadverteerd op tal van toeristische websites zoals:

  • forten.nl
  • uitmetkinderen.nl
  • dagjeweg.nl
  • uitjes.nl
  • hollandidee.com
  • kidsproof.nl.

Ook wordt het activiteitenaanbod doorgeplaatst naar de specifieke waterlinies websites, zoals de Stelling van Amsterdam, de Nieuwe Hollandse Waterlinie, de Oude Hollandse Waterlinie en Atlantikwall. Het mediabereik via deze en andere sociale media is meer dan 10 miljoen mensen per jaar.

Social Media

Liniebreed weet via Social Media een groot publiek te bereiken.

Liniebreed promoot alle activiteiten, routes, arrangementen en wetenswaardigheden in en van de forten en linies op een breed palet sociale media als Linked-in, Facebook, Instagram en Twitter. Met ruim 17.000 volgers op Facebook en Instagram wordt een groot publiek bereikt.

Ook zet Liniebreed regelmatig betaalde campagnes in om meer vind-ik-leuks te verzamelen of om bepaalde events van onze partners te boosten.

Forten.nl

De website Forten.nl is een bibliotheek, activiteitenkalender en landkaart tegelijk. Je vindt er alle informatie over activiteiten, routes, evenementen, logeeradressen en horecagelegenheden. Alle activiteiten staan overzichtelijk gerubriceerd en op een overzichtskaart aangegeven. Zo vind je altijd een liniewerk en activiteit bij jou in de buurt.

De site is actueel en informatief en wordt door meer dan 270.000 bezoekers per jaar bezocht. Vervolgens wordt er door onze bezoekers meer dan 134.000 keer doorgeklikt naar activiteiten van aangesloten deelnemers. We dragen dus stevig bij aan de traffic naar de websites van de forten, vestingsteden en bunkers.

De site biedt:

  • historische informatie
  • een actuele agenda met het complete aanbod op alle linielocaties
  • wandel- en fietsroutes
  • diverse magazines en routegidsen
  • het laatste nieuws

Ook zakelijke informatie zoals de mogelijkheden voor het huren van bedrijfsruimtes is op forten.nl te vinden.

Neem een kijkje op www.forten.nl en plan een bezoek aan een van de vele liniewerken!

Joined Promotions

Om de forten en waterlinies breed op de kaart te zetten, zoeken we altijd naar mogelijkheden om (doorgaans) met gesloten beurzen een samenwerking aan te gaan met andere relevante partijen met een groot bereik. Zo werkt Liniebreed o.a. samen met het Nationaal Monumentenportaal, Kidsproof, Bijzonderplekje.nl en LandvanANWB.nl.

FORT! magazine

De jaarlijkse full colour glossy FORT! is een lifestyle magazine dat via eigentijdse thema’s het waterlinie-erfgoed onder de aandacht brengt. In dit modern vormgegeven en prettig leesbare blad met een oplage van 40.000 exemplaren en verspreiding bij meer dan 400 locaties is er volop aandacht voor alles wat je op de forten van de waterlinies kunt doen en bleven. Het magazine is verkrijgbaar bij onder meer VVV’s, hotels, restaurants, bibliotheken en natuurlijk op de forten zelf.

 

Google adwords campagnes

Stichting Liniebreed Ondernemen heeft als algemeen nut beogende instelling (ANBI) een Google Grant voor haar website forten.nl. Dit betekent dat we voor onze deelnemers ‘gratis’ (ter waarde van $10.000 per maand) kunnen adverteren via Google Adwords.

Google Ads-advertenties worden in het zoeknetwerk weergegeven naast de zoekresultaten van Google wanneer mensen zoeken naar relevante locaties of producten zoals een cultureel uitje, unieke vergaderlocatie of bijzonder restaurant. Hiermee kunnen we bijdragen aan een betere naamsbekendheid en groter bereik van onze aangesloten partners. In 2019 leverde alle advertenties 714.000 vertoningen en 82.000 klikken op. De gemiddelde click through rate (CTR) was 11,46%.

Altijd op de hoogte?

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen in de waterlinies en schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief LinieNieuws.