RCE en Liniebreed lanceren campagne “Wat deed jij tijdens de Koude Oorlog”

Wat hebben een parkeergarage en een McDrive met de Koude Oorlog te maken? Op honderden plekken in Nederland staan Koude Oorlog-monumenten waarvan niemand zich beseft dat het monumenten zijn. Maandag 8 mei is een campagne gestart die op zoek gaat naar de verhalen erachter. Op deze manier worden de Koude Oorlog en haar monumenten verrijkt met getuigenverklaringen uit onze maatschappij. De campagne is een samenwerking tussen de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed en Stichting Liniebreed Ondernemen. Het NOS-journaal besteedde 8 mei al volop aandacht aan de campagne, net als vele kranten. Deze week is een commercial te beluisteren op Radio 1 en 4. Heb jij ook een ervaring uit de tijd van de Koude Oorlog? Deel deze dan voor 1 juli op koudeoorlog.nl. Het is ook prettig wanneer onze erfgoedrelaties deze campagne willen delen via hun kanalen. Download banner. Inmiddels zijn er meer dan 60 verhalen gedeeld. Lees meer over de campagne.

Altijd op de hoogte?

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen in de waterlinies en schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief LinieNieuws.